fredag 12 december 2008

Visst var det fint på Bamsehuset

Så pass fint att Lovisa kan tänka sig att gå dit även på ordinarie dagistid. Loke han var helt tills sig och stod bara och hoppade upp och ner på samma ställe. Gulliga lilla grabb! Sen gick vi en kort runda bort till Liselott, Linnéa och Albin innan de skulle till dagis. Vet ni om att Lovisa kan göra snöänglar själv? Visste ni att det blir häftiga märken i snön när man trycker ner vanten i den? Det vet Loke nu.

Sen har vi myst mest idag, busat lite på rummen, kollat en film. Lovisa har vart ute på vår baksida själv en 40 min tror jag. Hon började på en snögubbe som vi ska fortsätta på imorgon, den ska ni få se, för nu är batterierna till kameran inköpta. Hon testade mig lite med att springa fram på framsidan men hon gick bak när jag hade förklarat att ska hon vara ute så är det de reglerna som gäller: endast baksida. Det blir ett himla spring fram och tillbaka för att kolla var hon är, men hon vill vara själv ute och det är ju ett steg i hennes utveckling.

Håller tummarna - ikväll har barnen lagt sig utan vidare gnäll. Loke somnade efter att han kastat ut snutte, Rapan, kudde och täcke. Sen satt han så ensam i sängen o tittade på mig. Allt kom i sängen igen o sen snurrade han ett par varv och så somnade han. Pappa Jonas läste sagan om Enhörningen för Lovisa och hon verkar ha somnat nu oxå. Gott!

Så, lite mys framför TV:n...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar