onsdag 10 december 2008

Snöblobb o Isdans

Så var det snö ute igen, fast frågan är hur länge. Just för stunden snöar det stora härliga flingor men det är plusgrader ute så det blir bara slabbigt.

Precis lämnat Lovisa och Loke på dagis. Lovisa skall till ishallen idag, hon har fikaväska med sig, en banan, lite lingonsaft och Mariekex - sist hon var där åkte hon massor så jag hoppas att det håller i sig. Det är jättebra träning för hennes fötter/ben!

Loke hade krokediltårar, i massor, det är inte likt honom! Jag får vara glad ibland om jag ens hinner att få en puss innan han har sprungit in till sina kompisar för att leka. Kusin Albin var redan på dagis idag och det brukar verkligen locka honom. Ja, tårarna varar inte länge för han trivs där men för stunden är han väldigt mammig.

Så var period 17 slut för 2008 - nu återstår endast en period till, sen har vi ett nytt år! Ojoj! Förstå att jag är Oriflame när jag ser året efter perioder istället för månader, men det är så kul att hålla på med, givande på flera nivåer och framförallt ett bekräftelse för mig, eftersom jag har sådan backup och härliga människor omkring mig hela tiden! Ser fram emot julstöket med Oriflame, dels GC julmötet den 14:e o sedan mitt julmys med mina sk här i Diö den 16:e.

Återkommer om hur isdansen och dagisdagen har vart senare. Nu ska jag sätta mig med en kopp kaffe och tidningen.

Ha d'!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar